sunnuntai 23. maaliskuuta 2014

Elämäni koirat

Lisäsin blogiin sivut kaikille koirilleni. Myös kaikki edesmenneet koirat saivat omat sivunsa, koska niillä kaikilla on ollut tärkeä rooli elämässäni, ne kaikki ovat olleet elämäni koiria. Kaikki ovat olleet erilaisia, osa on ollut minulle erityisen läheisiä, mutta rakastettuja perheenjäseniä ihan jokainen, kaikilta olen myös oppinut paljon.

Minulla on tällä hetkellä tosi kiva lauma. Mutta niin on ollut aiemminkin, usein menneinäkin aikoina olen miettinyt, miten kivat koirat minulla on, maailman parhaat.

7,5 vuotta sitten lauma näytti tältä. Enää vain Snoopy on tästä kokoonpanosta elossa. Maassa vasemmalta oikealle Jessi, Snoopy ja Jason, penkillä vasemmalta oikealle Nasta ja Jippo. Mihin se aika ihan oikeasti menee, kun ei tämänkään kuvan ottamisesta mielestäni ole kuin pieni hetki...



Aikanaan kaikki lähti tästä



Se ihan ensimmäinen koiralauma



Kaiken katoavaisuutta on tullut mietittyä, kun edesmenneitä koiria on jo enemmän kuin elossa olevia. Ja tietysti siksikin, kun Jipon poismeno on niin tuore asia vielä. Tällä viikolla tuli myös suruviesti Snoopyn siskon poismenosta. Tässä nämä molemmat maaliskuussa lähteneet reilut kymmenen vuotta sitten <3


Välillä sitä miettii, ettei koirien pidossa mitään järkeä ole. Niistä on huolta ja vaivaa ja lopulta ne jättävät meidät aivan liian pian suureen ikävään. Mutta ei elämää osaa kuvitella ilman koiriakaan. Kuten on sanottu, niin elämä ilman koiraa on teeskentelyä. Koirilta saa niin paljon sen huolen ja vaivan vastapainoksi.

Vaihdoin blogin ulkoasunkin, kun se joulunpunainen tuli valittua blogin alkamisajankohdan mukaan. Koirien sivut saattavat välillä täydentyä, erityisesti tietenkin nykyisten koirien. Pitkälti sinne sivuille tulikin tarinoitua ja paljon muistoja läpikäytyä. Olen kiitollinen siitä, että olen saanut juuri nämä koirat elämääni.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti